top of page

O nas

Be Montessori

KOMPAS.png
4e573c20-6af8-4ebd-9d4e-8b1b19e69855.JPG
WIELORYB.png
KONIK MORSKI.png
plamki3.png
KWIATY-09.png

Fundament

Be Montessori to nasza osobista historia, za którą kryją się wspólne wartości, doświadczenia i misja zmiany systemowej edukacji w kierunku opartym przede wszystkim na szacunku

i widzeniu drugiego człowieka.

Jesteśmy założycielkami żłobków, przedszkoli i szkoły — miejsc, w których najważniejszy jest człowiek. Od zawsze miało to dla nas znaczenie, z kim pracujemy i w jakim otoczeniu przebywamy, dlatego współpracujemy z ludźmi, dla których dobro dziecka jest najważniejsze. Kreujemy odpowiednią atmosferę pracy z wiarą, że prowadząc zespół z dbałością o siebie nawzajem, mamy szansę, aby przełożył te doświadczenia na udaną relację nauczyciel-dziecko. Staramy się patrzeć na edukację jako na proces, w którym kluczową rolę odgrywa mądry dorosły.

 

Jesteśmy entuzjastkami nauk Marii Montessori i to od niej wszystko się zaczęło. Tam są nasze korzenie, co nie znaczy, że nie posiłkujemy się inną wiedzą. Robimy to nieustannie, dostrzegając Montessori we wszystkim, czego się uczymy. Uwielbiamy m.in. Juula, Freineta, NVC, Gordona. Przez lata wypracowałyśmy własny model nauczania, aby nieustannie nadążać za zmieniającym się światem i tworzyć miejsce edukowania rodzin na miarę XXI wieku.

 

Katarzyna Szymańska i Dorota Turowska

plamy2.png

Maria Montessori

Maria Montessori (1870 – 1952) włoska lekarka i pedagog. Jedna z największych reformatorek wychowania dzieci. Twórczyni „metody montessori”, która kładzie nacisk na umożliwienie dziecku swobodnej aktywności oraz kształcenie jego zmysłów. Każde dziecko jest inne, a więc każde ma prawo do indywidualnego rozwoju. Maria Montessori krytycznie odnosiła się do tradycyjnego szkolnictwa, a ławka szkolna była dla niej symbolem wyrażającym bezruch i tłumienie aktywności dziecka.
 

JAKIE SĄ CELE PEDAGOGIKI MONTESSORI:

- rozwijanie samodzielności i wiary we własne siły,

- wypracowanie szacunku do porządku i do pracy,

- nauka samodyscypliny,

- wypracowanie zamiłowania do ciszy oraz pracy

indywidualnej i zbiorowej, 

- osiąganie długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,

- uniezależnienie od nagrody,

- formowanie postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,

- szacunku dla pracy innych,

- rozwijanie indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,

- nauka szacunku do innego człowieka – jego praw i oczekiwań.

MARYSIA bez tła.png
kleksy.png
bottom of page